- Aj tlmiče majú vplyv na bezpečnosť jazdy autom
- Najčastejšie používané druhy spojovacieho materiálu
- Ročné vyúčtovanie nájomného nie je vždy príjemnou záležitosťou
- Používanie Venušiných guličiek má nielen sexuálne, ale aj zdravotné benefity
- Nechali ste si na auto aplikovať keramickú ochranu? Ako sa oň teraz starať?
Hyundai i30 kombi 1.6 CRDi N Line + vyniká podmanivým dizajnom
Vynovený a veľmi obľúbený model z dielne juhokórejskej automobilky má na Slovensku tisíce prívržencov a niet divu. Rodinné auto má lákavý dizajn, dobré jazdné vlastnosti a množstvo funkčných a praktických doplnkov. Ak si vyberiete ostrejšie ladenú výbavu N Line, nedostanete len podarený set aerodynamických prvkov…
Láska na prvý, druhý a stý pohľad
Hyundai robí v posledných rokoch stále krajšie autá, ktoré sú navyše dostupné. Na uliciach preto čoraz viac stretávame vozidlá s typickým logom tejto značky. Majitelia sa, pochopiteľne, snažia nejako odlíšiť od zvyšku sveta, a tak nad konfigurátorom trávia stále viac času. Pri vynovenom modeli i30 sa prispôsobovanie auta k obrazu svojmu stáva čistým pôžitkom. Vnútri aj vonku vládne duch elegancie, ktorý sa dá ešte umocniť správnou kombináciou farieb a potom pôsobí i30 vo verzii kombi náramne atraktívne. Interiér vyzerá famózne v čiernej farbe s kontrastným červeným prešívaním, ktoré v minimalisticky navrhnutom rozložení ovládacích prvkov vynikne, a tak sa hodiny za volantom menia na skutočný pôžitok. Vnútri si jednoznačne najviac pozornosti pýta 10,25“ dotykový displej, ktorý sa týči nad prístrojovou doskou a kožou potiahnutý a dobre tvarovaný volant, ktorý po uchopení láka k ostrej jazde. Preč sú tie časy, keď sme s rodinným kombi nemohli jazdiť len tak – pre zábavu. Tento i30 N Line je na také zaobchádzanie ako stvorený a ani peňaženka pritom nezaplače… Dynamický prejav štvorvalcového dieselu s výkonom 136 koní síce nevyrazí dych, ani vodiča nevlisuje do sedačky, lenže zrýchľuje dostatočne na to, aby ste spravili krátky proces s podobným rodinným kombi na semaforoch. Pri rozjazdoch mu pomáha vyladená 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka a motor reaguje pružne už v spodnom rozsahu otáčok, najmä keď máte na suchej ceste deaktivovanú trakčnú kontrolu a zapnutý jazdný režim „Sport“. Na mokrej ceste predné kolesá trochu „poskáču“, čo spomaľuje a navyše to ani nie je najpríjemnejší pocit, keďže to markantne cítite v celom aute.
Pod kapotou máte mild-hybrid, no kto by čakal výrazne nižšiu spotrebu ako u konkurencie, zmýlil by sa. Zásah tohto systému však postrehnete nielen pri rozjazde, ale aj pri štartovaní, ktoré je oveľa tichšie aj počas sychravých jesenných rán. Agresívny look, solídny motor aj podvozok sľubujú podarenú jazdu, no naplnia sa tieto očakávania?
Stopu drží, ale k i30 N má ďaleko
Agresívne vyzerajúce a poriadne členité prvky prednej masky evokujú, že vnútri drieme zviera. Po prebudení síce zistíte, že to nie je beštia, ale za korisťou vystrelí dravo. Dobrou správou teda je, že za približne 1 600 eur si nekupujete iba estetické doplnky. Vynovená i30 kombi v najvyššej N Line + výbave má na pocit ostré riadenie, o čom sme sa presvedčili na kruhových objazdoch v Devínskej Novej Vsi v Bratislave. Najprv sme si „našu“ trať prešli v Eco režime, kde cítiť, ako sa do zrýchlenia zapája elektrický systém a po povolení tlaku na pravý pedál cítiť, ako rekuperuje energiu a dobíja 48 V batériu.
V športovom móde motor akoby priostrí reakcie. Zvýši sa spodné pole otáčok a auto reaguje na plyn rýchlejšie. Plynulý prejazd po celom obvode kruhového objazdu deformoval behúne vonkajšej pneumatiky len mierne a podvozok aj s vypnutou trakciou držal stopu bez zaváhania. Modernizovaná i30 nevybočila zo stopy ani po tvrdom pridaní. Poháňaná je predná náprava, nad ktorou sa nachádza pohonné ústrojenstvo, no hmotnosť sa neprejavuje nedotáčavosťou. Auto reže zákruty a prenos hmotnosti zo strany na stranu ho nerozhodí ani v momente, keď preklápate auto sprava doľava a pritom tvrdo zabrzdíte. Zadok sa síce citeľne odľahčí, no neskĺzne sa a môžete dokončiť manéver bez zásadných korekcií volantom. Šmyky však nečakajte, na to treba siahnuť po vrcholnej verzii modelu i30 – po ostrom N-ku. Hyundai do tohto kombi bravúrne zabalil hravosť, krásu aj každodennú funkčnosť, ktorú ocení každý vodič, ktorý preferuje auto s ostrejšími reakciami, slušnou spotrebou a dostupným servisom.
Hyundai i30 1.6 CRDi N Line +
Prevodovka: 7-stupňový automat
Výkon: 136 koní
Max. krútiaci moment: 225 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h: 10,1 s
Max. rýchlosť: 200 km/h
Text: A.K. Foto: A.O.